דף הבית » תשושי נפש והיחס המיוחד עבורם במרכזי דיור מוגן

תשושי נפש והיחס המיוחד עבורם במרכזי דיור מוגן

אלצהיימר היא אחת המחלות המורכבות ביותר להתמודדות. למרות שהמונח מרמז על תשישות, בפועל מדובר בהרבה יותר מכך.תשושי נפש והיחס המיוחד עבורם במרכזי דיור מוגן תשישות נפש מאתרת ירידה בתפקוד הקוגנטיביי של האדם, כלומר, כשירות המוח. גם אם יכולת התפקוד הפיזי של האדם נשמרת (וזהו אכן המצב במקרה של תשושי נפש רבים), התסמינים הקוגניטיביים השונים פוגעים בצורה אנושה ביכולת התפקוד העצמאי. חשבו למשל על אדם שמאבד חלקים ניכרים מהזיכרון, אינו יכול לזהות את הסביבה או אנשים מוכרים, לוקה ביכולת השיפוט שלו ומתקשה עקב כך בביצוע פעולות שנראות בסיסיות בשגרת היום-יום.

מוסדות דיור מוגן מציעים פעמים רבות מענה ראוי בהחלט לאוכלוסיית תשושי הנפש בכלל וחולי אלצהיימר בפרט. זאת באמצעות מחלקות ייעודיות לתשושי נפש, המספקות את כל השירותים להם הם זקוקים.

על מחלקות ייעודיות לתשושי נפש במרכזי דיור מוגן

מוסדות דיור מוגן המאפשרים לקלוט אל שעריהם תשושי נפש – כאמור, לרוב במסגרת מחלקה הפועלת בתוך המוסדות האלה – מציעים את כל הדרוש לאדם המתמודד עם קשיים מהסוג הזה. הדבר הראשון שתשושי הנפש מקבלים הוא סיוע בביצוע הפעולות השגרתיות על ידי מטפלים אישיים, דוגמת האכלה, רחצה או הלבשה. הקשישים נמצאים תחת ההשגחה התמידית של אנשי מוסד הדיור המוגן, הן ביום והן בלילה, וזאת כדי למנוע מצבים חמורים שעלולים לעתים לסכן את חייו של האדם החולה.

במוסדות דיור מוגן המיועדים לתשושי נפש, מושם במרבית המקרים דגש ניכר על יצירת לוח זמנים עמוס וקבוע עבור הדיירים. המטרה היא לספק להם פתרונות בכל היבט של החיים, בין אם בתחומי הרפואה, פרה רפואה: טיפול סיעודי כמו גם טיפולים מועילים נוספים דוגמת פיזיותרפיה או ריפוי בעיסוק, עבודה סוציאלית וכן הלאה. כאשר האדם מקבל את השירותים תחת קורת גג אחת, נמנע ממנו הצורך להסתובב בקהילה בין מוסדות ונותני שירותים שונים. כידוע, עקב המצב הקוגניטיבי הירוד של החולים סידורים באופן עצמאי הופכים למשימה מורכבת ולעתים בלתי אפשרית, כך שהשינוי הזה הוא בעל חשיבות מכרעת בחיים שלהם.

מגיעה לכם איכות חיים, גם בגיל השלישי

מכיוון שמוסדות דיור מוגן מקושרים אצלנו בדרך כלל לאיכות חיים גבוהה, אנחנו יכולים לצפות לתשתיות מגוונות שנועדו להגשים את היעד הזה: החל מתנאי מגורים המזכירים בחלק מהמקרים בית מלון ועד לאפשרויות רבות להעביר את שעות הפנאי. מוסד דיור מוגן המציע לדייריו למשל חדר כושר ובריכה, חוגים ופעילויות לאורך היום והערב, מופעי תרבות וכן הלאה – יכול להפוך את השנים המאוחרות בחייהם של תשושי הנפש לנעימות פי כמה.

מהי העלות במוסדות דיור מוגן עבור תשושי נפש?

כאשר עוברים להתגורר במוסד המיועד לבני גיל הזהב, עולה כמובן שאלה בסיסית: מהי העלות הצפויה של כך? האמת היא שלשאלה הזו אין תשובה חד משמעית, כאשר העלויות משתנות בכל מוסד דיור מוגן ולעתים גם בחדרים שונים של אותו מוסד. השורה התחתונה עם זאת היא שעלות המגורים במוסד דיור מוגן נוטה להיות יקרה יותר מאשר בתי אבות לתשושי נפש, וזה נכון בדרך כלל גם במקרה של תשושי נפש.

חשוב להדגיש כי רוב מוסדות הדיור המוגן הפועלים בישראל הם פרטיים, ולכן לא ניתן להיעזר בגורמי ממשל ומוסד על מנת לממן את השהייה בהם (להבדיל מבתי אבות, שכן מציעים את אפשרויות המימון האלה). החדשות המעודדות הן שמוסדות הדיור המוגן מציעים גמישות ראויה לציון מבחינת מסלולי התשלום, כך שהאדם המבוגר ומשפחתו יכולים להחליט איזה משקל הם רוצים להעניק לפיקדון, לדמי הכניסה ולדמי השכירות החודשיים במשוואת המחיר הכוללת. כמו כן קיימת אפשרות להשתמש בנכסים הקיימים של האדם המבוגר לצורך מימון השהות, בעיקר בכל הנוגע למשכנתא ההפוכה המבוססת על משכון נכס המגורים הקיים לטובת בית הדיור המוגן.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715460

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר