דף הבית » פתרון נגישות לחולי אלצהיימר המתקשים בהליכה

פתרון נגישות לחולי אלצהיימר המתקשים בהליכה

מעלוני נגישות, מעליות ביתיות ומעליות לנכים

לייעוץ ללא התחייבות התקשרו: 072-2570470

אלצהיימר היא לא מחלה שאנחנו מייחסים בדרך כלל לתפקוד הגופני של האדם.

מחלה מוחית זו, המתקדמת באיטיות אבל בכיוון בלתי נמנע (כלפי החמרה), טומנת בחובה תסמינים דוגמת פגיעה בזיכרון, בעיות אוריינטציה והתמצאות, בעיות ראייה, ליקויי שפה, שינויים במצב הרוח ועוד.
מה שרבים מהאנשים לא שמים לב אליו, לפחות עד שלבים מאוחרים יחסית של המחלה, הוא שהתפקוד הפיזי של חולי אלצהיימר עלול לרדת אף הוא עם התפתחות המחלה, ולעתים גם עקב הטיפולים המיועדים לה.

האם בכוחם של פתרונות נגישות מתקדמים לבית לעשות את השינוי? אתם מוזמנים לקרוא ולהחליט בעצמכם.

מגוון טיפולים בחולי אלצהיימר

החדשות הרעות הן שלא ידועה כיום תרופה לאלצהיימר, וממש לא ברור האם תהיה כזו בעתיד הנראה לעין. עם זאת, בהחלט יש מה לעשות כדי להקל על המצב.

כיום מוצעים טיפולים שונים שעשויים להאט את קצב התקדמות המחלה, להפחית את תדירות הופעת התסמינים וגם את דרגת החומרה שלהם. לכן, טיפולים אלו עשויים לחולל שיפור דרמטי בחייהם של חולי האלצהיימר.

קצרה היריעה מלפרט כאן על כל טיפולי אלצהיימר הקיימים, מה גם שהטיפולים משתנים מאדם לאדם על פי דרגת החומרה של המחלה, התסמינים המופיעים אצלו, יכולת התפקוד וכן הלאה.

הטיפולים עשויים לכלול מתן תרופות המעכבות את המחלה (או מונעות חלק מהסיבוכים שלה), טיפולים פסיכיאטריים או פסיכו-גריאטריים, טיפולים פליאטיביים פתרונות סיעודיים, או אפילו פתרונות טכניים הנדרשים כאשר האדם מתקשה לתפקד באופן עצמאי.

מדוע נגישות לחולי אלצהיימר היא כל כך חשובה?

הפגיעה ביכולת התפקוד העצמאי של חולי אלצהיימר, תהיה הסיבה לכך אשר תהיה, עלולה להפוך את פתרונות הנגישות להכרחיים עבורם. חשבו למשל על חולה המתקשה ללכת או לעבור בין מפלסים שונים – אתגרים שגם כך עלולים לאפיין את האוכלוסייה המבוגרת מפאת גילם ומחלות אחרות המופיעות אצלם.

פתרונות הנגישות עשויים לשפר משמעותית את איכות החיים של האדם המבוגר ולאפשר לו לבצע פעולות יום-יומיות "פשוטות", שהפכו למורכבות פי כמה עקב מצבו.

בשלב בו מחלת האלצהיימר מתפתחת ונעשית חמורה, האדם אינו יכול למעשה להתנהל באופן עצמאי. אלא שפתרונות הנגישות הביתיים עשויים להיות עבורו ההבדל בין המשך המגורים בביתו לבין מעבר לבית אבות או לבית חולים סיעודי. במקרה של מוסדות לגיל הזהב, סבירות גבוהה שכבר נעשה שימוש בהם באמצעי הנגשה.

אילו פתרונות נגישות מוצעים כיום לחולי אלצהיימר?

כיום יש מגוון רחב של פתרונות נגישות, שרצוי לשקול בחיוב הוספה שלהם לתשתיות המגורים והמחייה של האדם המבוגר חולה האלצהיימר.

מעלון (מעלית ביתית) ומעלית הידראולית לבנייני מגורים נכנסים לתמונה במבנים בהם אין מעלית "רגילה", אך נדרש מוצר שיאפשר לאנשים המבוגרים לעלות או לרדת בין הקומות השונות.

מעלונים ומעליות אינם דורשים תשתיות מורכבות יתר על המידה, ובחלק מהמקרים אפשר לעשות זאת גם ללא צורך בפיר (או לכל היותר בפיר מצומצם מאוד).

אמצעי נגישות אחר שיכול להיכנס לתמונה הוא מדרגונים, בין אם מדרגון כיסא ובין אם מדרגון משטח המדובר הוא במסילה המותקנת על גבי מדרגות או מפלסים אחרים, ישרים או מתעקלים, ואליה מחוברים הכיסא או המשטח האופקי.

המדרגון מאפשר תנועה בטוחה, הנעשית בלחיצה על הכפתור על גבי המתקן או שימוש בשלט ייעודי.

הבחירה בפתרונות נגישות היא, במידה רבה, שאלה של התאמה לצרכים. יש לבחור בפתרון המתאים ביותר לאדם על פי התפקוד שלו, סביבת המגורים בה הוא חי, התקציב וכן הלאה. על אותו עיקרון רצוי להעדיף חברות המספקות ייעוץ והכוונה בבחירת הפתרונות, כמו גם סיוע לאורך הדרך: בעיקר בכל הנוגע לשאלות של תיקונים, ותחזוקה ושירות במידת הצורך. כדאי לאתר חברה שיש לה מערך שירות ארצי, עם מוקד הפעיל 24/7.

מחפשים פתרונות נגישות לבית?

למגוון אפשרויות התקשרו: 072-2570470

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715460

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר